پیوند سرای نویسندگان، شاعران و هنرمندان سکولار دمکرات ایران

پیوند سرای نویسندگان، شاعران و هنرمندان سکولار دمکرات ایران

۱۳۹۳ شهریور ۷, جمعه

سرانجام، مجمع عمومی کانون نویسندگان برگزار شد

سرانجام پس از یک دهه مجمع عمومی کانون نویسندگان ایران در مکانی خصوصی، در حیاط یک مجتمع مسکونی در تهران، در شهریور 1393 برگزار شد. عده زیادی از اعضای کانون نویسندگان ایران از سراسر ایران در این مجمع حضور داشتند و کانون توانست انتخابات هیأت دبیران را برگزار کند. 
اعضاء کانون نویسندگان در مجمع عمومی سال 1393

پرویز بابایی، مترجم و یکی از فعالان کارگری ریاست سنی مجمع کانون نویسندگان ایران را به عهده داشت.  فرخنده حاجی‌زاده، نویسنده، شاعر و ناشر ایرانی به نمایندگی از سوی هیأت دبیران پیشین کانون نویسندگان ایران گزارشی از فعالیت‌های کانون در شش سال گذشته را به دست داد. حسن اصغری، نویسنده و منتقد نیز گزارش مالی کانون را برای مجمع قرائت کرد. سپس انتخابات هیأت دبیران کانون نویسندگان ایران زیر نظر هیأت نظارت برگزار شد.
رضا خندان مهابادی، حسن اصغری، علی اشرف درویشیان، مهدی غبرایی و بکتاش آبتین به عنوان اعضاء اصلی و حافظ موسوی، علی عبداللهی، علی رضا جباری، فانوس بهادروند، حمید یزدان‌پناه به عنوان اعضای علی‌البدل هیأت دبیران کانون نویسندگان ایران انتخاب شدند.
سیدعلی صالحی، حسین فاضلی، نجمه عراقی، بنفشه حجازی و ناصر وحدتی نظارت بر انتخابات کانون نویسندگان ایران را به عهده داشتند.
ناصر زرافشان، فرخنده حاجی‌زاده، علی اکبر معصوم بیگی نیز با نظر مجمع عمومی به عنوان اعضای هیأت رئیسه برگزیده شده بودند.

در دی ماه سال گذشته مأموران امنیتی از برگزاری جلسه ماهانه کانون نویسندگان ایران جلوگیری کرده بودند و سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در بهمن ماه سال گذشته فعالیت کانون نویسندگان ایران را مشروط کرده بود به دگرگونی‌هایی در اساسنامه آن و جدایی کانون از پیشینه‌اش.
زنده یاد سیمین بهبهانی، در برابر اظهار نظر سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، که در بهمن سال 1392 از سرگیری فعالیت کانون را به شرط "پوست اندازی" محتمل دانسته بود، گفته بود: "من به عنوان دبیر پیشین و عضو همیشگی کانون نویسندگان ایران، با هرگونه دخالت در آرمان‌های آزادی‌طلبانه‌ اعضای این کانون ارجمند مخالف‌ام. زیرا در منشور آن بر پاسداری از آزادی «بی‌حصر و استثناء» در امر نشر و بیان و اندیشه تأکید شده و دخالت در اجرای این مرام، خلاف منشور کانون است. نکته‌ دیگر آنکه من «پوست‌اندازی» را تنها در مار‌ها دیده بودم و در مورد انسان‌ها تصور نمی‌کردماین هم نیاز به یادآوری و تأکید دارد که در موقعیت کنونی، کانون نویسندگان ایران موظف است در برابر هرگونه سلب آزادی، ایستادگی جدی کند."

هیچ نظری موجود نیست: