پیوند سرای نویسندگان، شاعران و هنرمندان سکولار دمکرات ایران

پیوند سرای نویسندگان، شاعران و هنرمندان سکولار دمکرات ایران

۱۳۹۴ اردیبهشت ۵, شنبه

فراخوان پن بین المللی علیه حبس دو نویسنده ایرانی، منیژه عراقی و دکتر رئیس دانا

خواننده گرامی: ده ها بار کوشیدم تا تصویر این دو نویسنده در بند، را همانند سایر عکس هائی که منتشر می کنم، در این خبر انتشار دهم. اما نشد که نشد. گرچه از دستبرد مأموران امنیتی رژیم در سایت ها و وبلاگ ها مطلع هستم، اما هنوز به مرز دائی جان ناپلئونی نرسیده ام. شاید این راز را شمای خواننده بدانید

پ. ن

کمیته نویسندگان در بند در "انجمن بین المللی قلم" با انتشار فراخوانی به زندانی شدن دو نویسنده ایرانی اعتراض کرد. این فراخوان می گوید فریبرز رئیس دانا، نویسنده و اقتصاددان و منیژه نجم عراقی، مترجم و فعال حقوق بشر در روزهای ۲۱ ماه می و سوم ژوئن برای گذراندن یک سال حکم زندان خود، روانه اوین شده اند. به نوشته این اعلامیه دو نویسنده یاد شده به خاطر عضویت در کانون نویسندگان ایران به زندان محکوم شده اند.

کمیته نویسندگان دربندِ انجمن بین المللی قلم، حکم زندان این دو نویسنده را نقض فاحش ماه ۱۹ کنوانسیون جهانی حقوق مدنی و سیاسی، که ایران نیز از امضاکنندگان آن است، شمرده است.
کمیته نویسندگان دربند در این فراخوان از همگان خواسته است با ارسال اعتراض های خود به آیت الله خامنه ای رهبر و محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی حبس این دو نویسنده را محکوم کرده و با توجه دادن آنان به ماده ۱۹ کنوانسیون حقوق مدنی و سیاسی خواستار آزادی فوری و بی قید شرط آنان شوند و در عین حال تضمین هایی بر دادن تضمین هایی برای برخورداری کامل آنان از دسترسی به وکیل، دارو، پزشک و دیدار با خانواده های خود در مدتی که در زندان هستند، تاکید کنند.
در این اعلامیه توصیه شده که درخواست ها به نمایندگان جمهوری اسلامی در کشورهای گوناگون تسلیم شود.

برگرفته از: صدای آمریکا

یکشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۶ آوریل ۲۰۱۵

هیچ نظری موجود نیست: