پیوند سرای نویسندگان، شاعران و هنرمندان سکولار دمکرات ایران

پیوند سرای نویسندگان، شاعران و هنرمندان سکولار دمکرات ایران

۱۳۹۳ آذر ۱۲, چهارشنبه

"کیمیا وخاک" / فیلم مستند در بارۀ زندگی "رضا براهنی" / ارسلان براهنی


ارسلان براهنی ، متولد اول فروردین شصت و یک در تهران است. او پسر دوم ساناز صحتی و رضا براهنی است که در سن چهارده سالگی به خاطر شرایط پدرش تن به مهاجرتی اجباری می دهد. وی پس از اتمام دوران متوسطه و بعدتر در کنار تحصیلات سینمایی خود در دانشگاه یورک ، شروع به فیلمسازی مستقل می کند.
اولین فیلم او در   سال ۲۰۰۷ به نام " Minima " می نیما ) او را تشویق به ادامه ی کار کرده و باعث تشکیل استودیویی به نام "مینیمیا فیلم" در تورنتو می شود.   او در فیلم بلند (من هستم) که به تازگی آخرین مراحل تدوین را نیز پشت سر گذاشته است ، نقش کارگردانی را بازی می کند که در درون فیلمنامۀ خود در حال ساخت فیلمی است که با زبان سینما و الهیات در گیر است و با موضوع هنر و مهاجرت، عرفان و فیلمسازی ، تنهایی و بیگانگی سر و کار دارد.
رشته ی دیگری که ارسلان به موازات سینما پیش می برد ، در زمینه ی فلسفه ی عرفانی ادیان است. فیلم های او با ترکیب واقعیت و خیال ، باز سازی ژانر ها، فرم و سبک سرو کار دارد. مجموعه "سه گانه غربت" نیز فیلم بلند دیگری از اوست که ترکیبی است از سه فیلم مستند داستانی او به نام :" نور و صدا" ، قاب و دیوار" و" کیمیا و خاک" .
"کیمیا و خاک" ، فیلمی است که سوژه اصلی آن ، پدر این فیلمساز جوان است. او شناخت خوبی نسبت به زندگی "رضا براهنی" و شعرهای او دارد. طرحی را بر اساس رابطه ی شخصی خود و روایتی تصویری بر اساس اشعار پدر می نویسد که حاصل آن فیلمی نیم ساعته است که با فیلمبرداری خود او در تورنتو ساخته می شود .
با خبر شدیم که فیلم" سه گانه ی غربت" او در اواسط ماه فوریه در تورنتوی کانادا ، به روی پرده خواهد رفت


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
آدينه  ۷ آذر ۱٣۹٣ -  ۲٨ نوامبر ۲۰۱۴

هیچ نظری موجود نیست: