پیوند سرای نویسندگان، شاعران و هنرمندان سکولار دمکرات ایران

پیوند سرای نویسندگان، شاعران و هنرمندان سکولار دمکرات ایران

۱۳۹۳ دی ۲۲, دوشنبه

گردهمآئی "بنیاد اسماعیل خویی" در آتلانتا، و پیام دکتر اسماعیل خویی، رئیس پیوند سرا، به مناسبت ترور در نشریۀ "شارلی ابدو" در پاریس

"یک بار دیگر دست دین کوشید تا، با شمشیرکین وجنون، اندیشه را، آن هم در یکی از کانون های فرهنگی ی جهان "چارلی ابدو" گردن بزند. آسیب، اما همیشه به اندیشمندان می رسد، نه به اندیشه. به فرهنگ آفرینان، نه به فرهنگ."    اسماعیل خویی

پس از وقوع حادثۀ خونبار در دفتر نشریۀ فکاهی "شارلی ابدو"، که به مرگ و گروگانگیری عده ای از روزنامه نگاران، کاریکاتوریست ها، پلیس و مردم عادی فرانسه، در پاریس انجامید، ایرانیان مهاجر سراسر دنیا، نیز متأثر از این فاجعۀ دردناک بشری، برای ابراز انزجار خود از هرگونه خشونت ورزی و اعمال زور برای خاموش کردن آزادی بیان و قلم، راه پیمائی ها و گردهمآئی هایی در پاریس، دورتموند و تورنتو داشتند.

در روزیکشنبه 11 ژانویه نیز ایرانیان آزادی خواه آتلانتا در مقابل ساختمان سی ان ان گرد هم آمدند و. وبا شمع و گل  و پوستراز قربانیان ترور پاریس،  خانواده های آنان و مردمان آزاده  فرانسه حمایت کردند.
در این گردهمآئی، بیانیۀ "بنیاد اسماعیل خویی" در پشتیبانی از آزادی بیان ومحکوم کردن ترور روزنامه نگاران در پاریس، همراه با پیام دکتر اسماعیل خویی نیز قرائت شد.

"یک بار دیگر دست دین کوشید تا، با شمشیرکین وجنون، اندیشه را، آن هم در یکی از کانون های فرهنگی ی جهان "چارلی ابدو" گردن بزند. آسیب، اما همیشه به اندیشمندان می رسد، نه به اندیشه. به فرهنگ آفرینان، نه به فرهنگ."
"بادا که آزادگان جهان دست در دست هم بگذارند و با همه ی توان خود بکوشند تا این باغ وحش دینوسوری را از بنیاد براندازند."
اسماعیل خویی
گردهمآئی ایرانیان در آتلانتا

تجمع حامیان مادران پارک لاله
در دورتموند


هیچ نظری موجود نیست: