پیوند سرای نویسندگان، شاعران و هنرمندان سکولار دمکرات ایران

پیوند سرای نویسندگان، شاعران و هنرمندان سکولار دمکرات ایران

۱۳۹۳ اسفند ۲۰, چهارشنبه

هدیۀ نوروزی: صد و چهارمین شمارۀ فصلنامۀ نگاه نو منتشر شد

صد و چهارمین شمارۀ فصلنامۀ نگاه نو، در 260 صفحه، در تهران و در زمستان 1393، منتشر شد. این شماره، نیز، همچون شماره های پیشین، با "بخش ویژه"، آغاز می شود 
بخش ویژۀ این شماره، با انتشار آثاری از رامین جهانبگلو، علی میرزائی، شهیندخت خوارزمی، مالک حسینی و مهشید جعفری، به مقولۀ "کیفیت زندگی" اختصاص داده شده است.

در بخش مقالات، مطالب یا ترجمه هائی از محمد رفیع محمودیان، حسین معصومی همدانی، عبدالله کوثری، سیما راستین، سعید رضوانی، محمد مالجو، و رضا زنگی آبادی به چاپ رسیده است.
در بخش "شعر و داستان"، نُه شعر از مجید نفیسی، با تصویرسازی نوشین نفیسی، منتشر شده است. جالب توجه است که "نگاه نو" قبلن بخش شعر نداشت. تنها از سه سال پیش، در هدیه نوروزی منتخبی از اشعار شاعران معاصر را منتشر کرده. سه سال پیش اشعار شفیعی کدکنی، سال گذشته اشعار سیمین بهبهانی و امسال اشعاری از مجید نفیسی را تقدیم خوانندگان کرده است. در همین بخش، داستان "کابوس شناور" از فریبا وفی و داستان "پدر بزرگ"، به ترجمۀ پرویز دوایی، منتشر شده است.
در بخش "نقد و نظر"، نقد علی حصوری به نام "آن چه باید از فردوسی بیآموزیم" همراه با  پاسخ محمد دهقانی به این نقد، و همچنین نقد عبدالله یوسف زادگان بر مقالۀ دکتر محمد مالجو (شیوة نگرش دولت یازدهم به محیط زیست) درج شده است.
در بخش «رویدادها و گزارش‌ها» با گزارش مراسم اهدای جایزۀ بهترین کتاب توسعه، یادی از دکتر روشن وزیری، و اهدای جایزۀ مهتاب میرزائی آغاز می‌شود. در این بخش خطابه‌های علیرضا اکبری، عزت‌الله فولادوند، و مصطفی ملکیان را، پس از دریافت جایزۀ مهتاب میرزائی، و متن سخنان محمدعلی موحد و حسین معصومی همدانی را که در آن مراسم، پس از اهدای جایزه‌ها، سخن گفتند را می خوانید. گزارش مراسم بزرگداشت محمدرضا باطنی به مناسبت هشتادمین زادروز ایشان از الوند بهاری و یادی از کیکاووس جهانداری، به قلم مرتضی هاشمی‌پور نیز در این بخش آمده‌ است.

کاریکاتوری از حسن کریم‌زاده، و «یک‌سال یک‌کتاب» با نوشته‌هایی از هرمز همایون‌پور، محمدرحیم اخوت، محمدعلی‌ آتش‌برگ، محمد دهقانی، محمدحسین خسروپناه، آبتین گلکار، عنایت سمیعی، لیلا مکتبی‌فرد، غلامحسین صدری‌افشار، اسماعیل عباسی، و مسعود احمدی، پایان بخشِ این شمارة نگاه ‌نو هستند.

هیچ نظری موجود نیست: