پیوند سرای نویسندگان، شاعران و هنرمندان سکولار دمکرات ایران

پیوند سرای نویسندگان، شاعران و هنرمندان سکولار دمکرات ایران

۱۳۹۳ مهر ۲۳, چهارشنبه

چاپ داستان‌های برنده جایزه هدایت در آمریکا

سرویس: فرهنگي و هنري - ادبيات و نشر
جهانگیر هدایت، برادرزاده صادق هدایت، با اعلام خبر چاپ و انتشار  داستان‌های برنده جایزه ادبی «صادق هدایت» در مجله‌ای در آمریکا، به خبرنگار ایسنا گفت: در سال 1392 چهار نویسنده موفق شدند برندگان جوایز مسابقه ادبی صادق هدایت شوند.
برندگان عبارت بودند از مهدی مصطفوی کاشانی مقیم ونکوور کانادا نویسنده داستان"تلنگر " که بهترین داستان شناخته شد و تندیس صادق هدایت را دریافت کرد. بهاره ارشدریاحی نویسنده داستان "لیوان یک‌بار مصرف نیمه‌پر"، آرش دبستانی نویسنده داستان "شِیکِر" و حسین یونسی نویسنده داستان "خانه‌ها" که هر سه لوح افتخار مسابقه را دریافت کردند. مجله «بررسی کتاب» چهار داستان برنده مسابقه را به منظور تشویق نویسندگان در شماره 77 خود در صفحه‌های 83-52 چاپ و منتشر کرده است. این هفتمین سال متوالی است که داستان‌های برنده این مسابقه در همین مجله منتشر می‌شوند.
او همچنین در اظهاراتی بیان کرد: زمانی در این مملکت داستان کوتاه را نویسندگانی چون علی دشتی، محمد حجازی، محمدعلی جمالزاده، صادق هدایت، بزرگ علوی، صادق چوبک، جلال آل احمد و امثالهم می‌نوشتند. حالا علی‌رغم وعده و وعیدهای مقامات از بالا تا پایین کتاب‌های داستان کوتاه به صورت کاملا پاستوریزه و تطهیرشده‌ای منتشر می‌شوند که تعجب می‌کنم ممیز چطوری فهمیده و ممیزی کرده؟ با روشی که در وزارت ارشاد می‌بینم داستان کوتاه به بی‌راهه کشانده می‌شود. نویسنده اول می‌نویسد، بعد ممیزی می‌کند، بعد تطهیر می‌کند و بعد با ترس و لرز می‌فرستد اداره کتاب.

هیچ نظری موجود نیست: