پیوند سرای نویسندگان، شاعران و هنرمندان سکولار دمکرات ایران

پیوند سرای نویسندگان، شاعران و هنرمندان سکولار دمکرات ایران

۱۳۹۴ فروردین ۱۶, یکشنبه

ویدا قهرمانی روی صحنه، در سانفرانسیسکو

دو کمپانی تیاتر موفق و پر آوازه در سانفرانسیسکو  (افریکن - امریکن شکسپیر و ریسمان طلایی ) بامشارکت هم نمایشنامه ای پر هیجان  بنام ( اصفهان بلوز ) بروی صحنه میاورند
Golden Thread Productions and African-American Shakespeare Company present ISFAHAN BLUES
by Torange Yeghiazarian in collaboration with Vida Ghahremani,
L. Peter Callender, 
Nakissa Etemad, Laura Hope, and Marcus Shelby

ترنج یقیازاریان ، کارگردان ، بازیگر ، نمایش نویس و پایه گذار مرکز تیاتر ریسمان طلایی ، با الهام از دو اتفاق جدید در زمینه ی موسیقی پاپ وجاز که نسبتا همزمان در سال 1342 در ایران اتفاق افتاد این نمایش را به رشته ی تحریر در آورده .

این دو پدیده ی نو ، یکی ورود ارکستر جاز دوک الینگتون یکی از معروف ترین آهنگسازان ورهبران ارکستر موزیک جاز درامریکا در ادامه ی تور دوستی خاور میانه به تهران بود و دیگری پایه گذاری اولین کلوپ رقص و موزیک پاپ، بنام ( کوچینی ) در این شهر با نوازندکی گروه جوانی بنام ( بلک کتز) با خوانندگی فرهاد . کوچینی به ابتکار و همت ویدا قهرمانی ستاره ی معروف سینما و شوهرش پایه گذاری شد .

این دو پدیده برای ذهن کنجکاو  ترنج دستمایه ای شد که پس از حدود سه سال پژوهش در زمینه ی موسیقی جاز و پاپ در آن سالها وبخصوص تور ارکستر دوک الینگتون وکنسرتش در اصفهان واز آن مهمتر افتتاح اولین کلوپ رقص و موزیک پاپ در تهران توسط مادر و پدرش، نمایشنامه ای پر هیجان را با همکاری هنرمندان شناخته شده در سانفرانسیسکو و بازیگری مادرش ویدا قهرمانی روی صحنه بیاورد .

ملاقات (ری) .پیانیست واهنگساز معروف ارکستر دوک الینگتون در کوچینی با ( بلا) و ( فرید) و ناپدید شدن شبانه ی (ری) و همسفر شدن این سه تن به اصفهان !! ماجراهاییست که به برخوردهای فرهنگی تماشایی و نهایتا دوستی ابدی (بلا) و (ری) منجر میشود.

این نمایش مهیج با موسیقی ساخته مارکوس شلبی و  به کارگردانی ، لارا هوپ و بازیگری هنرپیشه نامدار  پیتر . ل .کالندر و مدیر هنری کمپانی افریکن- امریکن ، شکسپیر در نقش ( ری هامیلتون) آهنگساز و پیانیست ارکستر دوک الینگتون  و صوفیا احمد ( بللای جوان ) و ویدا قهرمانی ( بلا ) نوشته ی ترنج یقیازاریان و دراماترجی نکیسا اعتماد از 1 تا 24 ماه می 2015  در سانفرانسیسکو بروی صحنه میرود.  

May 1-24, 2015 at Buriel Clay Theater,
 762 Fulton Street, San Francisco, CA           
415-626-4061

هیچ نظری موجود نیست: